X

Oferujemy wsparcie na każdym etapie projektu


Dowiedz się więcej

Q&A: IT Service Desk Manager

Jakie możliwości oferuje ESKOM, co czeka branżę w najbliższych latach oraz co sprawia, że jest tak wyjątkowa? O tym wszystkim opowiada Marcin Łabuz, który przez 4 lata prowadził zespół IT Service Desk w ESKOM.

Rozmowa z Marcinem

Q: Jak wyglądały Twoje początki w ESKOM?

A: Początek był całkiem interesujący – aplikowałem na posadę inżyniera, a nieoczekiwanie zaoferowano mi stanowisko zarządzające. Zgodziłem się, i z perspektywy czasu wiem, że była to świetna decyzja. Na szybki rozruch dostałem projekt wdrożenia kompletnej infrastruktury IT w nowo postawionym budynku szkolnym. Mieliśmy do dyspozycji wszystkie pokoje i sale, więc podczas prac czułem się trochę jakbym naprawdę wrócił do szkoły.

Q: Czemu branża IT?

A: Technologie interesowały i były ze mną od zawsze, w każdym wieku zgłębianie ich tajników, analizowanie nowinek i rozwiązywanie problemów dawało mi dużą przyjemność. Praca jest jednocześnie moim hobby, dlatego wybór takiej a nie innej ścieżki był dla mnie całkowicie naturalny. Późniejsze zyskanie sprawczości biznesowej sprawiło, że mogłem dodatkowo działać na większą skalę i z większą skutecznością, co przekłada się na jeszcze większą satysfakcję.

Q: Co najbardziej podoba Ci się w IT?

A: Raczej nie będę wyjątkiem, jeśli powiem, że są to wszelkiego rodzaju innowacje – nie tylko te duże, ale również te mniejsze, które sprawiają, że jakość naszego życia wzrasta z roku na rok. Również zawodowo staram się, aby technologia była nie tylko narzędziem, ale przede wszystkim inspiracją dla nowych rozwiązań. Cieszę się, że jestem częścią branży, która definiuje jutro i jestem wdzięczny ludziom, którzy się do tego przyczyniają. Upraszczając odpowiedź: ludzie i ich wyobraźnia.

Q: Co do tej pory było dla Ciebie największym wyzwaniem?

A: Bez wątpienia, mimo swojej pozorności, przejście firm na pracę zdalną. W wyjątkowo krótkim czasie musieliśmy dokonać migracji użytkowników z kilkunastu organizacji, zapewnić bieżącą pomoc w obsłudze narzędzi oraz sprawne reagowanie na zdarzenia powiązane z ruchem VPN, jednocześnie uczestnicząc we wdrożeniach dla Klientów, którzy nie byli przygotowani na zaistniałą sytuację. Oczywiście wszystko się udało, a w międzyczasie home-office zaczyna być nowym standardem pracy – aktualnie w zasadzie każda firma ma już wdrożony bezpieczny VPN i narzędzia umożliwiające pracę bez konieczności przychodzenia do biura.

Q: Czego się przy tym nauczyłeś?

A: Ten projekt dobrze przygotował mnie, a także mój zespół na nieprzewidziane wyzwania. Przede wszystkim była to okazja do sprawdzenia naszych zdolności do szybkiego reagowania oraz pracy zespołowej pod dużą presją czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, bo płynność transformacji była naprawdę imponująca.

Q: Skoro mówimy już o wyzwaniach – jaka przyszłość czeka branżę IT?

A: Dzisiaj krytyczne jest zapewnienie bezpieczeństwa i likwidacja podatności na liczne ataki z sieci, które w ostatnich czasach stały się codziennością każdego większego przedsiębiorstwa. Dzięki wysokorozwiniętym technologiom oferowanym przez naszych partnerów jesteśmy w stanie skutecznie analizować i wdrażać najwyższe poziomy ochrony dla wszystkich komponentów środowiska, zapewnić spokój i poczucie bezpieczeństwa naszym Klientom.

Pracujemy także nad automatyzacją procesów IT w każdym obszarze, co w połączeniu z powyższym zapewnia nam oraz Klientom coraz więcej przestrzeni do rozwoju.

Q: A w nieco odleglejszej przyszłości?
A:
Patrząc historycznie bez wątpienia największym wynalazkiem ludzkości w XX wieku był Internet. Myślę, że w XXI wieku jest to sztuczna inteligencja – bo to ona stworzy największy wynalazek XXII wieku.

Wcześniej wspomniana odporność na ataki oraz automatyzacja obszarowa są w mojej ocenie fundamentami do utrzymania bezpiecznego, ogólnoświatowego ekosystemu technologicznego nowej generacji opartego na AI.

Q: Jak oceniasz pracę w ESKOM?

A: Największą wartością w ESKOM są dla mnie ludzie. To prawdziwi specjaliści, którzy chętnie dzielą się wiedzą. Współpraca z nimi bardzo pomogła mi w doskonaleniu umiejętności i rozwoju kompetencji, bycia na bieżąco. Nie byłoby to możliwe bez partnerstw, dzięki którym miałem codzienny kontakt z technologiami do których w innych warunkach nie miałbym dostępu. To sprawiło, że nauczyłem się je wykorzystywać i zyskałem wieloobszarowe know-how o najnowszych produktach i trendach, co jest dla mnie bezcennym zasobem i doświadczeniem.

Q: Jakie są Twoje plany na najbliższą przyszłość?

A: Aktualnie poszukuję możliwości ekspresji zawodowej w UI i UX lub prowadzenia projektów związanych z nimi, oczywiście nie zamykając się na inne ciekawe wyzwania, w tym infrastrukturalne. Na tym etapie w dalszym ciągu chciałbym rozwijać jednocześnie swoje kompetencje menedżerskie jak i techniczne. Zarządzanie w połączeniu z możliwością wdrażania rozwiązań dawało mi podwójną satysfakcję, co udowodniło doświadczenie zdobyte w ESKOM.

Kariera w ESKOM

Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Poznaj nasze możliwości kariery i już dziś prześlij swoją aplikację. Odwiedź naszą zakładkę Kariera i dowiedz się więcej.

Odpowiemy na Twoje pytania dotyczące IT

W trakcie bezpłatnej konsultacji możesz omówić dowolny temat związany z obszarem naszych usług lub produktów! Zawsze umawiamy dogodny dla obu stron termin i dbamy o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.