Jak przygotować IT na kryzys? Outsourcing IT w 2022

Outsourcing to sprawdzony sposób na optymalizację kosztów i zwiększenie efektywności działu IT. Dziś jednak, przy dynamicznych zmianach zachodzących na rynku i rosnących cenach usług i wynagrodzeń, szukanie oszczędnych i wydajnych rozwiązań ma jeszcze większe znaczenie niż wcześniej. Sprawdź, jak przygotować IT na kryzys w 2022 i jak outsourcing może Ci w tym pomóc.

Outsourcing IT w 2022

Jak wynika z raportu Neontri, 35% firm wskazuje oszczędności jako główny powód, dla którego firmy decydują się na outsourcing. Drugim najważniejszym powodem (z wynikiem 23%) jest chęć poprawy jakości świadczonych usług.

Powyższe dane dotyczą jednak sytuacji z początku roku 2022. W ostatnich miesiącach pojawiły się nowe wyzwania, takie jak dynamicznie rosnące płace. Według GUS inflacja w czerwcu 2022 osiągnęła w Polsce 15,5%. Jest to więc naturalne, że kandydaci w obliczu rosnących kosztów życia mają coraz większe oczekiwania finansowe.

Sytuacji nie ułatwia ciągły niedobór specjalistów IT. Według Manpower aż 75% przedsiębiorstw ma problemy ze znalezieniem kadry – w większości dotyczy to oczywiście braku informatyków. Zwiększenie popularności pracy zdalnej podczas pandemii sprawiło, że firmy bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wdrażania nowoczesnych technologii. Tymczasem zgodnie z raportem Gartner brak wykwalifikowanych pracowników IT jest przyczyną spowolnienia transformacji cyfrowej aż u 64% organizacji.

To wszystko sprawia, że firmy, aby przetrwać kryzys, muszą dążyć nie tylko do obniżenia kosztów działalności, ale też do przyspieszenia innowacji technologicznych. W 2022 roku to właśnie one stanowią gwarancję wydajności i główny czynnik budujący przewagę konkurencyjną. Teraz jest więc najlepszy moment na to, by szukać rozwiązań, które pozwolą firmom dalej się rozwijać, nawet przy niekorzystnych warunkach rynkowych.

Outsourcing – zalety podczas kryzysu

Przejdźmy do konkretów: dlaczego właściwie outsourcing IT w czasach kryzysu jest tak kluczowy? Jakie są główne zalety outsourcingu IT w 2022?

Redukcja kosztów IT

W obliczu niedoboru specjalistów i stale rosnących płac warto szukać oszczędności w procesach operacyjnych, czyli na przykład rekrutacji. Outsourcując dział IT, nie będziesz musiał ponosić kosztów samodzielnych poszukiwań kandydatów. Zrobi to za Ciebie wyspecjalizowana firma doskonale zorientowana w realiach rynkowych i mająca wiedzę o tym, gdzie szukać najlepszych (i przede wszystkim dostępnych) kandydatów. Dzięki temu procesy będą znacznie krótsze i tańsze.

Zmniejszenie rotacji

Zgodnie z raportem IT Talent Trends 2022 możliwość pracy zdalnej jest ważna aż dla 76% kandydatów, a 91% pracodawców deklaruje otwartość na taki model współpracy. W momencie, gdy Twój pracownik może w każdej chwili otrzymać lepszą ofertę, warto podjąć działania, które zminimalizują rotację. Dzięki outsourcingowi nie będziesz musiał ciągle rekrutować i martwić się, że zabraknie Ci informatyków do obsługi podstawowych operacji. Twój partner outsourcingowy będzie miał stabilny i liczny zespół i w razie nagłej potrzeby szybko uzupełni braki kadrowe.

Zwiększenie jakości usług

Gdy odpowiedzialność za zatrudnianie ponosi partner outsourcingowy, nie musisz zajmować się procesami rekrutacyjnymi. Dzięki temu zyskasz więcej czasu na zadania kluczowe dla rozwoju biznesu, które będą generować dla Ciebie zyski. Poprawa jakości usług natomiast przełoży się bezpośrednio na silniejszą markę, pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie lojalności obecnych, co zapewni Ci stabilne działanie podczas kryzysu.

Automatyzacja

Dzięki zaawansowanej robotyzacji i automatyzacji, jaką stosują firmy outsourcingowe, będziesz w stanie wykonywać znacznie więcej operacji bez zatrudniania dodatkowych pracowników. W ten sposób poprawisz swoją wydajność, nie ponosząc kosztów kolejnych rekrutacji i wynagrodzeń.

Outsourcing IT – czy warto w 2022?

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Clutch aż 90% firm planuje korzystać z outsourcingu w 2022 roku (w porównaniu do 80% w 2021). Najwięcej z nich (27%) zamierza outsourcować właśnie usługi IT. Wszystko wskazuje więc na to, że coraz więcej firm przekonuje się do tego rozwiązania i dostrzega jego zalety.

Zanim jednak podejmiesz decyzję o współpracy z konkretnym partnerem, warto upewnić się, że jest godny zaufania. W dobie kryzysu liczy się każda złotówka, a IT ma zbyt duży wpływ na biznes, by powierzyć tę sferę niekompetentnej firmie. Wybierając więc partnera outsourcingowego w 2022 roku, sprawdź koniecznie, czy:

Rozumie Twoje rzeczywiste potrzeby

W dobie kryzysu nie ma miejsca na schematyczne i rutynowe podejście. Każda firma zmaga się z innymi wyzwaniami i problemami w sferze IT, które należy precyzyjnie zdefiniować, zanim wyda się choćby złotówkę z zaplanowanego budżetu. Firma, której uda się skutecznie zdiagnozować potrzeby klienta, a następnie zaproponować dopasowane rozwiązania, z pewnością jest godna zaufania.

Dba o cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo to jedno z największych wyzwań związanych z rosnącą digitalizacją i powód, dla którego coraz więcej firm decyduje się na outsourcing IT. Sprawdź, czy Twój potencjalny partner korzysta z nowoczesnych technologii i jest w stanie zapewnić Ci zwiększenie bezpieczeństwa Twoich sieci i infrastruktury. To zbyt ważny aspekt, aby mógł zostać pominięty.

Stawia jakość ponad cenę

Zgodnie z raportem Neontri coraz więcej firm przedkłada jakość usług i relacji z partnerem outsourcingowym ponad cenę. Upewnij się więc, że firma, z którą zamierzasz współpracować nie szuka oszczędności za wszelką cenę i dba o właściwy poziom usług.

Co ciekawe, firmy z Zachodu bardzo często decydują się na współpracę z dostawcami z Europy Centralnej i Wschodniej, w tym również z Polski. Nasze lokalne firmy są uważane za godne zaufania i dostarczają usługi na poziomie docenianym przez klientów na całym świecie. Nie musisz więc szukać daleko – z pewnością uda Ci się znaleźć świetnego partnera na rodzimym rynku.

[maxbutton id=”4″ ]

 

Zastanawiasz się nad outsourcingiem IT? Jeśli tak, skontaktuj się z nami. Jako doświadczony partner przeanalizujemy Twoje potrzeby i dobierzemy rozwiązania, które pomogą Ci poprawić wydajność IT oraz przyniosą oszczędności, których z pewnością będziesz potrzebował w kolejnych miesiącach.

Odpowiemy na Twoje pytania dotyczące IT

W trakcie bezpłatnej konsultacji możesz omówić dowolny temat związany z obszarem naszych usług lub produktów! Zawsze umawiamy dogodny dla obu stron termin i dbamy o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.