X

Oferujemy wsparcie na każdym etapie projektu


Dowiedz się więcej

Bezpieczeństwo danych w modelu Managed Services

Efektywne zabezpieczenie danych, to absolutny priorytet. A przynajmniej tak być powinno, jako że ich wyciek, oznaczać może dla przedsiębiorstwa nie tylko straty materialne, ale również wizerunkowe. W przypadku danych osobowych trzeba dodatkowo liczyć się z wysokimi karami wynikającymi z RODO, a także ewentualnymi procesami, jeśli poszkodowane osoby zdecydują się dochodzić swoich praw w sądzie. Czy bezpieczeństwo danych w modelu Managed Services to dobre rozwiązanie? Na to pytanie spróbujemy sobie dziś odpowiedzieć. 

Najwyższe standardy ochrony danych w modelu Managed Services

W modelu Managed Services opieka nad środowiskiem informatycznym jest outsourcowana w trybie ciągłym i ma postać usługi opartej o SLA (czytaj więcej). Firmy, które specjalizują się w takich rozwiązaniach, zachowują najwyższe standardy, by zapewnić bezpieczeństwo danym. Do zadań cyklicznych należy przegląd i analiza logów (wykrywanie anomalii), wykonywanie skanów i raportów bezpieczeństwa, analiza raportów i podejmowanie działań prewencyjnych, backup danych oraz aktualizacje oprogramowania i firmware.  Kluczowy jest również monitoring 24/7, dzięki któremu reakcja na zagrożenia jest natychmiastowa. 

Natychmiastowa informacja o zagrożeniu

Wyobraźmy sobie system, dzięki któremu działanie infrastruktury IT monitorowane jest na bieżąco. Nie chodzi przy tym wyłącznie o kontrolowanie obciążeń systemu, ale także o podejrzaną aktywność czy nieautoryzowany dostęp. Te ostatnie działania zwykle mają na celu podejrzenie danych organizacji przez osoby niepowołane. Czy wewnętrzny dział IT wykryje je odpowiednio wcześnie? Tylko czasami. Tymczasem w modelu Managed Services działania tego rodzaju wykrywane są od razu. Dzięki automatyzacji, informacja o potencjalnym zagrożeniu będzie natychmiastowa. Równie szybko podjęte zostaną środki zaradcze, które całkowicie zapobiegną tego rodzaju zdarzeniom, albo też – jeśli już do nich dojdzie – zminimalizują ich negatywne skutki.

Wdrożenie środków bezpieczeństwa

By zapewnić bezpieczeństwo danych w modelu Managed Services, profesjonalna firma zewnętrzna zasugeruje prewencyjne środki bezpieczeństwa i pomoże efektywnie je wdrożyć. Chodzi tu zarówno o wysokiej klasy firewall, czy zapoznanie kadry pracowniczej z procedurami dotyczącymi tworzenia i zmiany haseł dostępu, jak i o odpowiednio rozbudowany system backupowy, dzięki któremu odzyskanie utraconych danych będzie szybkie i bezstratne. Dzięki takim rozwiązaniom zarówno dane osobowe, jak i dane finansowe czy marketingowe, będą chronione w stopniu maksymalnym. 

Bezpieczeństwo danych w modelu Managed Services – oszczędność i wydajność

Bezpieczeństwo danych w modelu Managed Services to dla organizacji duża oszczędność.  Jest to rozwiązanie polecane również przy ograniczonym budżecie. Firma zewnętrzna przejmuje tutaj odpowiedzialność, nie ma więc potrzeby zatrudniania specjalistów od bezpieczeństwa w samej organizacji. Eksperci z firmy dostarczającej taką usługę będą też w stanie ograniczyć dodatkowe koszty poprzez efektywne łączenie zasobów i wprowadzenie lepszych rozwiązań. Monitorowanie działania infrastruktury IT odbywało się będzie w dużej części automatycznie, 24/7. Mamy zatem do czynienia nie tylko ze wzrostem bezpieczeństwa, ale i wydajności. 

Oferta ESKOM

Jeśli chcesz mieć pewność, że dane Twojej organizacji będą bezpieczne, skorzystaj z usługi Managed Services, jaką oferuje ESKOM. Nasi eksperci przeprowadzą dokładną analizę znajdującego się w Twojej firmie sprzętu i oprogramowania (testy penetracyjne, badanie podatności aplikacji), a następnie zasugerują najbardziej optymalne, dostosowane do Twoich potrzeb rozwiązania. Już dziś skontaktuj się z nami: zapytania@eskom.eu

Odpowiemy na Twoje pytania dotyczące IT

W trakcie bezpłatnej konsultacji możesz omówić dowolny temat związany z obszarem naszych usług lub produktów! Zawsze umawiamy dogodny dla obu stron termin i dbamy o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.