Klienci oczekują dostępu do usług banków w czasie rzeczywistym i z urządzeń mobilnych. Dane powinny być bezpieczne, a zarazem szybko i łatwo dostępne. Tradycyjne metody zawodzą, a instytucje finansowe nieustannie zmieniają strategie bezpieczeństwa.
Czy to jednak wystarczy? Tempo technologicznych zmian spowodowało, że cyberataki są coraz bardziej wyrafinowane i zagrażają podstawowym funkcjom swoich ofiar. W 2016 roku aż 2/3 organizacji finansowych doświadczyło cyberataku. Ataki dotyczą zarówno aplikacji webowych jak i mobilnych.
Bez wątpienia, zapewnienie bezpieczeństwa informacji w organizacji, szczególnie tak wrażliwych jak przetwarzane przez banki, to kluczowe wyzwanie instytucji finansowych. Jest to proces stały, wymagający sumienności i dokładności. Gwarancją bezpieczeństwa firmowego środowiska IT jest powierzenie kompetentnym specjalistom w tej dziedzinie, jak ESKOM, zabezpieczenia newralgicznych elementów danej firmy.
Więcej nt. cyberbezpieczeństwa instytucji finansowych przeczytasz poniżej:
[contentcards url=”http://di.com.pl/az-2-3-instytucji-finansowych-doswiadczylo-w-2016-roku-cyberataku-58511″ target=”_blank”]
Ilustracja by Pexels.com