X

Oferujemy wsparcie na każdym etapie projektu


Dowiedz się więcej

Sygnały świadczące o tym, że infrastruktura IT w firmie nie działa prawidłowo

Efektywnie działająca infrastruktura IT to dla organizacji jeden z warunków powodzenia w biznesie. Mniejsze i większe przestoje, spowodowane jej wadliwym funkcjonowaniem, generują koszty. Mogą też spowodować straty wizerunkowe, a nawet doprowadzić przedsiębiorstwo do bankructwa. Jakie zatem sygnały świadczą o tym, że infrastruktura IT w firmie nie działa tak, jak działać powinna? Co zrobić, by przywrócić jej prawidłowe funkcjonowanie? I jak zapobiec występowaniu niekorzystnych zdarzeń w przyszłości? Podpowiadamy!

Infrastruktura IT w firmie – sygnały ostrzegawcze

Włamania do systemu. Nawet jeśli atak hakerski w organizacji miał miejsce tylko jeden raz, nie powinien być bagatelizowany. Takie zdarzenie świadczy o słabych zabezpieczeniach lub niewystarczającym przeszkoleniu pracowników. Prawdopodobnie to właśnie ten drugi powód stał się przyczyną strat rzędu czterech milionów złotych w handlującej bronią polskiej spółce. O sprawie poinformowało w lutym br. RMF

Problemy ze sprzętem

Odmawiająca posłuszeństwa drukarka, zacinający się skaner czy wymagające częstych napraw komputery to w wielu organizacjach codzienność. Coś, do czego pracownicy po prostu się przyzwyczajają. Tymczasem tak być nie musi i nie powinno. Nawet niewielkie awarie czy “zacinanie się” sprzętu, jeśli powtarzają się notorycznie, powodują zakłócenia w pracy i generują koszty. 

Problemy z działaniem aplikacji

Podobnie jak sprzęt, również nieprawidłowo funkcjonujące aplikacje powodować mogą kosztowne przestoje. Zdarza się również, że w systemie znajdują się programy nielegalne. Nie tylko wpływać mogą one na spowolnienie działania systemu, ale też narazić właścicieli firmy na odpowiedzialność karną. Nawet jeśli o ich istnieniu ci ostatni nie mieli pojęcia. Przykładem może być głośna sprawa sprzed kilku lat. Firma ze wschodniej Polski, za korzystanie z nielegalnego oprogramowania, musiała zapłacić aż milion dolarów odszkodowania.

Bezpowrotna utrata danych

Jak ważny jest backup pisaliśmy niejednokrotnie, między innymi w tym artykule. O ile problemy ze sprzętem i aplikacjami często bywają bagatelizowane, o tyle bezpowrotna utrata danych szybko uświadamia organizacji, jak ważne jest ich odpowiednie zabezpieczenie w przyszłości.

Audyt IT od ESKOM

Sygnały świadczące o tym, że infrastruktura IT w firmie nie działa prawidłowo, nie zawsze będą wyraźne. Na przykład mało wydajne środowisko serwerowe może przyczyniać się do ogólnego spowolnienia systemu. Pracownicy organizacji przyjmą, że tak po prostu jest. Tymczasem wpływać to będzie na efektywność prowadzenia biznesu (choć nie tak spektakularnie, jak na przykład wspomniany atak hakerski). Rozwiązaniem w tej sytuacji jest audyt IT, przeprowadzony przez profesjonalną firmę. Eksperci z ESKOM sprawdzą, czy systemy w Twojej organizacji są wystarczająco szczelne. Przyjrzą się również temu, w jaki sposób pracownicy wykorzystują sprzęt i aplikacje. Na koniec przedstawią raport i zaproponują plan naprawczy (więcej w artykule: “Audyt IT – dlaczego warto?”). 

ESKOM świadczy dodatkowo usługi w modelu Managed Services. Usługa lub proces dostarczany jest wówczas w trybie ciągłym. Może obejmować na przykład monitorowanie działania infrastruktury IT 24/7, pomoc zdalną w przypadku awarii, czy też zarządzanie chmurą (więcej w artykule: “Managed Services – wyższa jakość, niższe koszty”).

Infrastruktura IT w Twojej firmie musi działać bez zarzutu, dlatego skontaktuj się z nami już dziś: zapytania@eskom.eu

Odpowiemy na Twoje pytania dotyczące IT

W trakcie bezpłatnej konsultacji możesz omówić dowolny temat związany z obszarem naszych usług lub produktów! Zawsze umawiamy dogodny dla obu stron termin i dbamy o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.